Κυριακή 18 Μαΐου 2008

Σχετικά Με Την Διαφήμιση

Κάθε μέρα της ζωής μας δεχόμαστε έναν τεράστιο όγκο (διαφημιστικών και όχι μόνο)μηνυμάτων που μας ωθούν στον καταναλωτισμό και στην τυποποίηση. Μέσα στις γκρίζες μητροπόλεις αλλά και όπου βρεθεί ο κάθε άνθρωπος «μυείται» στο να καταναλώνει όσο πιο άπληστα γίνεται αφού οι δρόμοι, τα πάρκα, οι γέφυρες, τα δάση, οι λίμνες, οι τοίχοι , ακόμη και τα σπίτια μας γίνονται χώροι όπου μας πλασάρουν προϊόντα, ιδέες, νοοτροπίες, συμπεριφορές και πρότυπα, τα οποία έχουν κάποιους στόχους για τους οποίους προωθούνται.

Ο πρώτος στόχος τους είναι η συνεχής και αδιάκοπη τόνωση της αγοράς μέσω βέβαια των προτύπων που πλασάρουν, όπως είναι το πρότυπο της γυναίκας -κούκλας, του άντρα- σωματώδους τέρατος και του παιδιού- καταναλωτή. Μέσω αυτών, ασφαλώς, γίνονται πραγματικότητα τα όνειρα των ατόμων της κάθε οικονομικής ελίτ η οποία στοχεύει στην συνέχιση της καταναλωτικής μανίας του ατόμου και συνεπώς την συνέχιση της οικονομικής αλλά και πολιτικής δικτατορίας των επιχειρηματικών λόμπι.

Ο δεύτερος στόχος της διαφήμισης δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από την συνεχή προσπάθεια για χειραγώγηση των μαζών. Γνωρίζοντας και αποδεχόμενοι το παράδοξο του Χιουμ το οποίο λέει ότι : Η εξουσία βρίσκεται στα χέρια των εξουσιαζόμενων το μόνο που πρέπει να κάνει η ελίτ για να μας κρατήσει στη μιζέρια μας είναι το να μας πείσει ότι όλα πάνε καλά και ότι δεν υπάρχει ανάγκη για κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα. Επιπλέον, λόγω της ιδιότητας που έχουν δώσει οι επιστήμονες της Σκέψης στην διαφήμιση (αυτή την στιγμή εντονότερη από ποτέ) να διαμορφώνει συνειδήσεις την κάνανε να στοχεύει κατευθείαν στο μυαλό. Έτσι, στα χέρια της κάθε ελίτ καταφέρνει να γίνει αποτελεσματικότατο όπλο προπαγάνδας το οποίο με τη συνδρομή της τεχνολογίας μπορεί να μετατρέψει τους άλλοτε ενεργούς πολίτες σε πειθήνια ανδρείκελα τα οποία ή δεν θα εξεγείρονται καθόλου ή θα εξεγείρονται ελεγχόμενα. Σαν «απόδειξη» ίσως ότι θα υπάρχει ελευθερία του λόγου αφού θα την έχουν κατακρεουργήσει με εκτρώματα τύπου: Je t’ aime, Big Brother, Fame Story και γενικώς με όλα αυτού του τύπου τα κατασκευάσματα ύπνωσης του μυαλού μέσω της ψεύτικης ευτυχίας).

Αυτό το δημιούργημα του καπιταλιστικού συστήματος δείχνει τις απάνθρωπες και εξουσιαστικές βλέψεις που έχει η παγκόσμια οικονομική ελίτ και τα οράματα που έχει για ένα λαό ολοκληρωτικά αποκεφαλισμένο και άβουλο με μόνο προορισμό της ζωής του την συνεχή κατανάλωση συντηρώντας έτσι την αδικία, την πείνα, την φτώχεια και την ανισότητα.
Στο επικείμενο απολυταρχικό και στα χαρτιά μόνο δημοκρατικό καθεστώς που ίσως έρθει αν δεν αντιδράσουμε η TV και τα ΜΜΕ γενικότερα πιθανότατα να είναι οι αποτελεσματικότερες δυνάμεις καταστολής οι οποίες όταν πετύχουν τον στόχο τους θα έχουν καταπνίξει κάθε εστία εξέγερσης ευνουχίζοντας κυριολεκτικά τα μυαλά των εξεγερμένων. Έτσι, οι ισχυροί θα συνεχίζουν ανενόχλητοι το θανατερό έργο τους σπέρνοντας τον πόλεμο τον πόνο και την φτώχεια στο πέρασμά τους.

Μέσα σ’ ένα τέτοιο απολυταρχικό και ανελεύθερο σύστημα το οποίο είναι ακόμα στα γεννοφάσκια του νιώθουμε ξένοι. Εκτός όμως απ αυτό νιώθουμε επίσης και την ανάγκη να αντιδράσουμε ενάντια σε όποιον έχει στόχο την χειραγώγηση του πνεύματος και την καταστροφή κάθε εστίας ελεύθερης δημιουργίας με μόνο σκοπό την υπεράσπιση της ελευθερίας του πνεύματος πράγμα το οποίο η διαφήμιση και οι δημιουργοί της στοχεύουν να καταστρέψουν


Τέλος, αφιερώνω αυτό το τετράστιχο του Θανάση Παπακωνσταντίνου απ το τραγούδι Το Αερικό για όλους αυτούς που στέκονται απέναντι στην ελευθερία της σκέψης :

Όσες κι αν χτίζουν φυλακές
Κι αν ο κλοιός στενεύει
Ο νους μας είναι αληταριό
Π’ όλο θα δραπετεύει

Ανεξάρτητη Μαθητική Κίνηση

Ο δεκάλογος του καλού εθνικιστή

Το παρακάτω είναι ένα χιουμοριστικό κείμενάκι το οποίο είναι αφιερωμένο στους ''φίλους'' μας τους εθνικιστές (για να έχουν κι αυτά ένα πρότυπο.... τα καημένα) απο τον κύριο Γιώργη Γιατρομανωλάκη καθηγητή κλασσικής Φιλολογίας και συγγραφέα το οποίο δημοσιεύθηκε στο ΒΗΜΑ στις 9/3/08

Ο δεκάλογος του καλού εθνικιστή

Οι λέξεις «εθνικισμός» και «εθνικιστής» εμφανίζονται στην ελληνική γλώσσα στα μέσα του 19ου αι. ως μεταφραστικά δάνεια για να περιγράψουν μια νέα κατάσταση πραγμάτων. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ερμηνεία των όρων από παλαιότερα λεξικά. Εθνικισμός είναι «η αποκλειστική προσήλωσις εις τα εθνικά ιδεώδη με τάσεις εδαφικής επεκτάσεως του Εθνους εις βάρος άλλων Εθνών», ενώ «εθνικιστής» είναι «ο εμφορούμενος υπό των αρχών του εθνικισμού». Δεν είναι βέβαιο αν οι παλαιοί εθνικιστές ήταν προσηλωμένοι αποκλειστικά στην εδαφική επέκταση του Εθνους. Το βέβαιο είναι πως καθώς σήμερα πολλά έχουν αλλάξει, οι τωρινοί εθνικιστές πρέπει να είναι προσηλωμένοι σε περισσότερα ιδεώδη προκειμένου να υπηρετήσουν το Εθνος. Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να καταγράψουμε κάποιες βασικές ιδιότητες που πρέπει να διαθέτει ένας μοντέρνος εθνικιστής προκειμένου να είναι άξιος του ονόματός του.
1. Ο εθνικιστής πρέπει να είναι πάντοτε υπερκομματικός. Μπροστά στο καλό του Εθνους πρέπει να αφήνει στην άκρη την κομματική ταυτότητά του. Ο εθνικιστής, είτε κατεβαίνει σε συλλαλητήριο, είτε επιβάλλει δικτατορία, πρέπει να ενεργεί υπερκομματικά. Να θυσιάζει ακόμη και τα ιερά σύμβολα του κόμματός του στον βωμό του κοινού συμφέροντος.
2. Ο σημερινός εθνικιστής είναι υπόδειγμα ηθικής και αρετής. Εθνικιστής με λεκέδες στη συνείδησή του δεν υπάρχει. Ολοι οι εθνικιστές είναι αδέκαστοι ως δικαστές, άψογοι ως χρηματιστές, ενάρετοι ως ιερωμένοι, τέλειοι ως προπονητές και μουσικοσυνθέτες. Είναι πάρα πολύ καλοί άνθρωποι, εργάζονται σκληρά και τίμια. Ούτε χρηματίζονται, ούτε εξαγοράζονται. Ούτε εκβιάζουν, ούτε εκβιάζονται. Πληρώνουν φόρους και με το παραπάνω.
3. Οι εθνικιστές ξέρουν και χειρίζονται πολύ καλά την ελληνική γλώσσα. Γράφουν και μιλούν άπταιστα την αρχαία και τη νέα ελληνική (ενίοτε και τη λατινική), ξέρουν από απαρέμφατα, γερούνδια, ετυμολογία και γλωσσολογία. Δεν νοείται εθνικιστής κάποιος που δεν έχει παρακολουθήσει εντατικά μαθήματα τηλεφιλολογίας ή δεν έχει παραδώσει ανάλογα μαθήματα.
4. Οι εθνικιστές είναι βαθιά θρησκευόμενοι. Δεν βλασφημούν τα θεία, δεν βρίζουν, εκκλησιάζονται κάθε Κυριακή, έχουν φίλους μητροπολίτες, επισκόπους, διακόνους (παλαιότερα και αρχιεπισκόπους). Πολλές φορές συμβαίνει να ανήκουν σε κόμματα που αποκαλούν τη θρησκεία «όπιο του λαού», αλλά οι ίδιοι είναι ακραιφνείς Ελληνες ορθόδοξοι χριστιανοί.
5. Οι εθνικιστές είναι οι καλύτεροι υπάλληλοι. Είναι οι άριστοι βουλευτές, οι πρώτοι δήμαρχοι, νομάρχες και κοινοτάρχες. Αν είναι γραμματείς σε κάποιο υπουργείο σέβονται και αγαπούν τους υφισταμένους τους, μονιμοποποιούν χωρίς αναβολές και δικαιολογίες νεαρές ή μεσήλικες υπαλλήλους και καταδικάζουν τη σεξουαλική παρενόχληση.
6. Οι εθνικιστές είναι πάρα πολύ καλοί οικογενειάρχες. Γι' αυτούς η οικογένεια είναι μέγα ιδεώδες, ο ακρογωνιαίος λίθος του επαγγελματικού τους οικοδομήματος. Αγαπούν τα παιδιά τους και τα βάζουν σε πάρα πολύ καλές δουλειές. Αγαπούν και βοηθούν τους φίλους τους, τους κουμπάρους, τις κουμπάρες, τους ξαδέλφους και τις ξαδέλφες. Τιμούν το στεφάνι τους, δεν απατούν τις γυναίκες τους, δεν ξενοκοιτάζουν.
7. Εθνικιστής με κάποιο σεξουαλικό κουσούρι δεν υπάρχει. Εθνικιστής που δεν διαθέτει ανδρική τιμή, ανδρικά εσώρουχα, ανδρική κολόνια είναι αποτυχημένος εθνικιστής και ανάξιος του ονόματός του. Είναι δυνατόν ένας ορθόδοξος εθνικιστής να είναι ανορθόδοξος στα ερωτικά; Σύμφωνα με ένα θεωρητικό του εθνικισμού: «Εθνικιστής που δεν βαράει και δεν πηδάει είναι το όνειδος του εθνικισμού».
8. Ενας εθνικιστής δεν πρέπει να είναι, αλλά και να φαίνεται. Κυρίως πρέπει να ακούγεται. Ο εθνικιστής (και η εθνικίστρια) πρέπει να έχει πρώτα από όλα στεντόρεια φωνή. Να βγάζει γλώσσα. Να βγαίνει στα παράθυρα της τηλεόρασης και να διαλαλεί τα εθνικά δίκαια τόσο που οι διπλανοί, όσοι δηλαδή είναι στα δίπλα παράθυρα, να πέφτουν στο κενό. Ενας άλλος θεωρητικός του εθνικισμού είπε: «Εθνικιστής που δεν τσιρίζει, καλύτερα να πάει σπίτι του».
9. Ο εθνικιστής είναι καθαρός, αμόλυντος, άσπιλος και σχεδόν πάντα ωραίος σαν Ελληνας. Τα μάτια του είναι πάντα γαλανά. Το αίμα του αρχαιοελληνικό. Απεχθάνεται τους βαρβάρους, ειδικά αν είναι μαυριδεροί και αντίχριστοι. Γι' αυτό άλλοτε τους κλείνει στα μπουντρούμια, άλλοτε τους στέλνει εκεί από όπου ήρθαν και άλλοτε τους βάζει να κτίζουν αναψυκτήρια, βίλες και καφετέριες.
10. Ενας γνήσιος εθνικιστής διαπνέεται από το ιδεώδες της ταπεινότητας και της σεμνότητας. Προκειμένου να βοηθήσει απειλούμενες ακριτικές περιοχές αυτομαστιγώνεται καθημερινά, κάνει τον τρελό, χορεύει και τραγουδά στους δρόμους. Εχουν καταγραφεί περιπτώσεις όπου κάποιοι μεταμφιέστηκαν σε νομάρχες, δημάρχους, βουλευτές, ακόμη και σε μητροπολίτες προκειμένου να κινητοποιήσουν το Εθνος. Κάποιος μάλιστα για να εμψυχώσει τους συμπολίτες του φόρεσε μάσκα, πήρε σπαθί και ντύθηκε Ζορό. Ο Ζορό είναι ένας αρχαίος Ελληνας ήρωας που κυνηγούσε τους κακούς και τους διεφθαρμένους. Ετυμολογείται από την αρχαία ελληνική λέξη «ζόρι», από όπου «ζορίζω», «ζορίζομαι» κ.ά.

Σάββατο 17 Μαΐου 2008

Για Τις Παρελάσεις

ΤΕΡΜΑ ΣΤΟΝ ΜΙΛΙΤΑΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟ
ΤΕΡΜΑ ΣΤΗΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ



Έφτασε πάλι ο Καιρός των “εθνικών εορτών” και των παρελάσεων, και όλοι καλούμαστε (δηλαδή υποχρεωνόμαστε) να συμμετάσχουμε στην γιορτή, παρελαύνοντας μαζί με το στρατό. Όπως και κάθε χρόνο, κάθε 28η Οκτωβρίου και 25η Μαρτίου, βλέπουμε τους επίσημους “άρχοντες” της χώρας μας να καμαρώνουν στην θέα των μαθητών-ρομπότ. Ξεχνάν όμως ότι:
α) Η ιδέα της παρέλασης ανήκει στον Φρειδερίκο της Πρωσίας, ο οποίος είχε σαν στόχο να κάνει μια επίδειξη δύναμης και πειθαρχίας του στρατεύματος του.
β) Η πρώτη παρέλαση μαθητών δίπλα σε στρατεύματα έγινε με πρωτοβουλία του Αδόλφου Χίτλερ, ο οποίος αποσκοπούσε να καλλιεργήσει την πειθαρχία και την υποταγή στους μαθητές του Τρίτου Ράιχ.
γ) Η καθιέρωση των μαθητικών παρελάσεων στην Ελλάδα, έγινε με διαταγή του δικτάτορα Μεταξά, ο οποίος γοητευμένος από το ναζιστικό πρότυπο, έβλεπε στους μαθητές τους αυριανούς φαντάρους του.
δ) Η απόλυτη μαζική υπακοή σε παραγγέλματα, στο βάδισμα, στο βλέμμα, όπως και η ταύτιση στο ντύσιμο έχει σαν στόχο την υποταγή των μαθητών στον θεσμό του εθνικού κράτους, και την καθιέρωση της προπαρασκευασμένης εθνικής συνείδησης.. Είναι η απόλυτη επίδειξη δύναμης της εξουσίας, και η προβολή της εθνικής μας αλαζονείας και μισαλλοδοξίας.
ε) Είναι καθιερωμένο δικαίωμα μας να μην συμμετέχουμε, δεν μας υποχρεώνει κανένας νόμος, και στο εξωτερικό δεν διατηρήθηκαν τέτοια φασιστικά κατάλοιπα, προτιμούν την κατάθεση λουλουδιών προς τιμήν των νεκρών.
στ) Η εικόνα ενός στρατιωτικοποιημένου μαθητικού δυναμικού, εκπληρώνει το κρυφό όνειρο κάθε υπέρ-πατριώτη. Μετά έρχονται η καταπίεση που βιώσαμε ως μαθητές, και οι τιμωρίες για όσους δεν ήθελαν να συμμετέχουν. Το μόνο θετικό -πάρτε το χαμπάρι- είναι ότι χάναμε μάθημα.
ζ) Είναι φανερό πως είναι μια εθνικιστική και ρατσιστική εκδήλωση, με κύριους υποστηρικτές της διάφορες ακροδεξιές και φασιστικές ομάδες.
η) Διαχωρίζουμε την θέση μας από τον στρατό, που ως Κρατική δύναμη καταστολής, υποστήριξε και υποκίνησε δικτατορίες(π.χ. Μεταξά, και των συνταγματαρχών την περίοδο 67-74) και έλαβε μέλος σε ιμπεριαλιστικούς πολέμους ξεκληρίζοντας λαούς(π.χ. Κορέα).


ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΕΛΑΣΗΣ

Παρασκευή 16 Μαΐου 2008

ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΣΤΑ 18

Όπως πρόσφατα προτάθηκε από το Υπουργείο Εθνικής «Αλαζονείας» (δηλ. Εθνικής Αμύνης) οι αναβολές στράτευσης λόγω σπουδών θα καταργηθούν, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι απόφοιτοι λυκείου (πλην όσων έχουν λόγους υγείας) θα στρατεύονται στα 18. Πριν προλάβουν να δημιουργήσουν ουσιαστικά ενήλικη συνείδηση, αρπάζουντους νέους, τους βάζουν στο σχολείο της υποταγής, το στρατόπεδο, όπου τους καλλιεργούν μια μιλιταριστική και βίαιη συμπεριφορά απέναντι σε ξένα έθνη.



Λέμε ΟΧΙ στο στρατό γιατί:


· Από την σύσταση του σύγχρονου ελληνικού κράτους έχει υποκινήσει αμέτρητες δικτατορίες, ήταν αυτός που κυνήγησε όλες τις αντάρτικεςκαι αντικαθεστωτικές ομάδες (αριστερές & αναρχικές) μετά την νίκη ενάντια στο φασισμό (1944), και επίσης κατέστειλε τους νέους του Πολυτεχνείου.

·
Ο στρατός συμμετείχε σε πολλές «δήθεν» ειρηνευτικές αποστολές του ΝΑΤΟ και των Αμερικάνων, κατασφάζοντας αθώους λαούς

·
Καταργεί κάθε έννοια ελευθερίας, με διαταγές, καψόνια, φυλακή, και είναι η απόλυτη γελοιοποίηση της ανθρώπινης προσωπικότητας

·
Ο στρατός είναι το σύμβολο του διαχωρισμού των εθνών κάτω από τον θεσμό των εθνικών-κρατών, είναι το όπλο των εθνικιστών και των φασιστών

o
Αποσπά τεράστια χρηματικά ποσά από τις ήδη επιβαρυμένες τσέπες μας για πυραύλους και άλλα δολοφονικά εξαρτήματα

Δεν πολεμάμε για τα αφεντικά. Πολεμάμε για μια νέα, ελεύθερη και διεθνιστική κοινωνία, που δεν έχει ανάγκη από φαντάρους και στρατόπεδα. Δεν μαθαίνουμε να σηκώνουμε όπλο ενάντια σε άλλους λαούς, είμαστε όλοι αδέρφια.

ΟΥΤΕ ΣΤΑ 25, ΟΥΤΕ ΣΤΑ 18, ΑΝΥΠΟΤΑΧΤΟΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Ανεξάρτητη Μαθητική Κίνηση


Κυριακή 4 Μαΐου 2008

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΖΑΠΑΤΙΣΤΑΣ……………









Ίσως δεν έχει υπάρξει ποτέ εκμετάλλευση σ’ όλον τον κόσμο σαν αυτή που υπάρχει στο Μεξικό όπου ο υποσιτισμός, η κοινωνική αδικία, η παιδική θνησιμότητα, η ανελευθερία, ο αναλφαβητισμός και η φτώχεια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της ζωής του μεξικάνικου λαού. Σ’ ένα τέτοιο άγριο τόπο διάλεξε να φυτρώσει το λουλούδι της εξέγερσης ,το λουλούδι των Ζαπατίστας, για το οποίο οι άθλιες συνθήκες της κοινωνίας ήταν το ίδιο το λίπασμά του.
Έτσι από την 1η Ιανουαρίου του 1994 ο Ζαπατιστικός στρατός και με την εφαρμογή ανταρτοπόλεμου ανακαταλαμβάνει την Τσιάπας μια απ τις φτωχότερες περιοχές του Μεξικού εγκαθιδρύοντας μια κοινωνία βασισμένη στην ισότητα την δικαιοσύνη και την ελευθερία, αξίες τις οποίες δηλαδή το Μεξικάνικο κράτος καταπατά κάθε μέρα.
Το κίνημα αυτό αγωνίστηκε, αγωνίζεται και θ΄ αγωνίζεται ενάντια στην εκμετάλλευση του λαού, το καπιταλιστικό σύστημα και τις κυβερνήσεις οι οποίες με τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές τους τον εξαθλίωσαν. Αγωνίζεται και θ΄ αγωνίζεται για δικαιοσύνη, ειρήνη, επαρκή μόρφωση και σίτιση, αξιοπρέπεια δίνοντας την δυνατότητα σε κάθε καταπιεσμένο να μπορεί να ελπίζει σε μια κοινωνία όπου θα δεσπόζει η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, η ισότητα και η ελευθερία.
Στο κρυμμένο πρόσωπο των Ζαπατίστας βλέπουμε όλους τους αγώνες για κοινωνική δικαιοσύνη κόντρα στην εκμετάλλευση των πολυεθνικών πάνω στους λαούς, τους αγώνες για μια αξιοπρεπή ζωή για ένα αύριο το οποίο θα είναι σίγουρο για όλους. Στο κρυμμένο πρόσωπο των Ζαπατίστας βλέπουμε το όνειρό μας για έναν κόσμο διαφορετικό, έναν κόσμο δίκαιο χωρίς εκμετάλλευση όπου θα δεσπόζει η ειρήνη και η αξιοπρέπεια. Ο αγώνας τους όμως για ειρήνη και για αξιοπρέπεια, είναι αντίθετος στα συμφέροντα των εταιριών οι οποίες κινητοποιούν έναν ολόκληρο μηχανισμό για να τους αφανίσουν. Έτσι λοιπόν, ένας άδικος και σκληρός αγώνας έχει αρχίσει ενάντια στους Ζαπατίστας. Το μεξικάνικο κράτος το οποίο, σαν τα περισσότερα κράτη, διαφυλάσσει τα συμφέροντα των εταιρειών και του καπιταλισμού, μέσω μίας δημαγωγικής πολιτικής έχει αρχίσει να μοιράζει εδάφη σε διάφορους αγρότες τα οποία όμως είναι τα εδάφη των Ζαπατίστας θέλοντας να δημιουργήσει έριδες. Παράλληλα, έχει αρχίσει να συγκεντρώνει στρατό γύρω απ’ τις Ζαπατιστικές κοινότητες ενώ εντείνει και την καταστολή (η οποία απ το ’94 δεν έχει σταματήσει ποτέ) αυξάνοντας τις κλοπές, τους εμπρησμούς σπιτιών και συγκομιδής, τους βίαιους εκτοπισμούς και τις δολοφονίες σε μια προσπάθεια εκφοβισμού των Ζαπατίστας

Βλέποντας την τρέχουσα κατάσταση δηλώνουμε ότι είμαστε αλληλέγγυοι στους Ζαπατίστας και καταγγέλλουμε τις πράξεις του μεξικάνικου κράτους το οποίο έχει στήσει ένα σκηνικό πολέμου γύρω από τις Ζαπατιστικές κοινότητες καθώς και τις πολυεθνικές εταιρείες οι οποίες στο βωμό του κέρδους θέλουν να σβήσουν κάθε φλόγα ελευθερίας, αξιοπρέπειας, ισότητας και δικαιοσύνης.


‘’Τα σημάδια του πολέμου στον ορίζοντα είναι καθαρά. Τον πόλεμο, όπως και τον φόβο μπορείς να τον μυρίσεις. Και τώρα πια μυρίζουμε τη θανατερή του οσμή στη γη μας’’
Εξεγερμένος Υποδιοικητής Μάρκος (Δεκέμβρης 2007)

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΓΕΡΜΕΝΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ
ΟΙ ΖΑΠΑΤΙΣΤΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ
Ανεξάρτητη Μαθητική Κίνηση

Όταν oι μαθητές διεκδικούν



Ζούμε σε μια εποχή όπου οι αυθαιρεσίες των κρατών-ειδικότερα πάνω στους μαθητές-γίνονται εύκολα αντιληπτές. Στην Γαλλία, αυτόν τον καιρό, η κυβέρνηση Σαρκοζί - μια κυβέρνηση η οποία καταπιέζει την γαλλική κοινωνία και είναι υποστηρίκτρια του πολέμου στο Ιράκ-προσπαθεί να περάσει ένα «μεταρρυθμιστικό» σχέδιο σχετικά με την εκπαίδευση.
Αυτό το σχέδιο αναφέρεται σε περικοπές 11.200 θέσεων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς έχει μειωθεί αισθητά ο αριθμός των μαθητών λυκείου από την προηγούμενη χρονιά έως φέτος. Αυτό, ισούται με συγχώνευση σχολικών μονάδων, υπερωρίες καθηγητών και αύξηση των διδακτικών ωρών.
Φυσικό επακόλουθο είναι η οργανωμένη αντίδραση, τόσο των μαθητών, όσο και των εκπαιδευτικών. Όλοι μαζί ανεξαιρέτου φύλου, θρησκείας, εθνικότητας πασχίζουν στους δρόμους για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους. Διαδηλώσεις γίνονται δύο φορές την εβδομάδα και έχουν ολοένα και μεγαλύτερη επιτυχία (με συμμετοχή 40.000-60.000 μαθητών) σε κάθε άκρο της χώρας και οι νέοι διεκδικούν την απόσυρση αυτού του ασύμβατου σχεδίου.
Το γαλλικό κράτος προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα. Με κάθε μέσο ενεργεί στην κάλυψη της μαθητικής φωνής, έτσι η αστυνομία βιαιοπραγεί απέναντι στους ειρηνόφιλους συνομηλίκους μας. Πραγματοποιεί εφόδους, χτυπά με κλομπ, χρησιμοποιεί δακρυγόνα και προβαίνει σε δεκάδες συλλήψεις απέναντι σε άτομα που μπορεί να είναι και τα παιδιά τους. Από την μεριά τους οι μαθητές, προσπαθώντας να υπερασπίσουν τον εαυτό τους, ανταποδίδουν την ύπουλη επίθεση και ακολουθούν σποραδικές οδομαχίες. Παράλληλα τα ΜΜΕ, ένα άλλο όργανο του κράτους, συμμετέχουν και αυτά στην αποσόβηση της μαθητικής έκρηξης. Με σκόπιμη παραπληροφόρηση, τύπου: συμμετοχή περιθωριακών στοιχείων στις πορείες και βανδαλισμό ιδιόκτητης περιουσίας, προσπαθούν να τρέψουν τον μέσο άνθρωπο εναντίον των μαθητών. Επιπλέον ο Γάλλος υπουργός Παιδείας Νταρκός, αποφασισμένος να μην υποχωρήσει, ελπίζει με τις δεκαπενθήμερες διακοπές στα σχολεία, ότι θα υπάρξει εκτόνωση των κινητοποιήσεων. Σίγουρα έχει αυταπάτες, καθώς οι μαθητές Θα είναι και πάλι στους δρόμους τον Μάιο.
Ως Ανεξάρτητη Μαθητική Κίνηση εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας προς στους φίλους συμμαθητές μας, που παρατήσανε τα θρανία και τις αίθουσες και βγήκανε στους δρόμους της Γαλλίας για να διαμαρτυρηθούν απέναντι στα κρατικά παιχνίδια που παίζονται εις βάρος τους. Γιατί ας μην ξεχνάμε ότι όλα τα κράτη τηρούν την ίδια στάση προς όλους τους μαθητές και στο άμεσο μέλλον μπορεί να βρεθούμε εμείς στο επίκεντρο μιας παρόμοιας κατάστασης.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
H Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας του Διαδικτύου
του John Perry Barlow
Κυβερνήσεις του Βιομηχανικού Κόσμου, κουρασμένοι γίγαντες της σάρκας και του ατσαλιού, έρχομαι από τον κυβερνοχώρο, το καινούργιο σπίτι του πνεύματος. Εκ μέρους του μέλλοντος, ζητώ από εσάς που ανήκετε στο παρελθόν να μας αφήσετε ήσυχους. Δεν είστε ευπρόσδεκτοι ανάμεσά μας. Δεν έχετε καμία εξουσία εκεί που μαζευόμαστε.
Δεν έχουμε καμία εκλεγμένη κυβέρνηση, ούτε πρόκειται να έχουμε ποτέ, γι’ αυτό απευθύνομαι σε σας με μόνη τη δικαιοδοσία, με την οποία μιλά πάντα η ελευθερία. Κηρύσσω λοιπόν ότι ο παγκόσμιος κοινωνικός χώρος που δομούμε είναι από φυσικού του ανεξάρτητος από τις τυραννίες που επιδιώκετε να μας επιβάλλετε. Δε έχετε κανένα ηθικό δικαίωμα να μας κυβερνάτε, ούτε κατέχετε κάποιες μεθόδους επιβολής, για τις οποίες έχουμε βάσιμους λόγους να φοβόμαστε.
Οι κυβερνήσεις αντλούν τις νόμιμες εξουσίες τους από την αποδοχή των κυβερνωμένων. Ποτέ δε ζητήσατε, ούτε ποτέ πήρατε τη δική μας. Δε σας καλέσαμε. Δε μας γνωρίζετε, ούτε γνωρίζετε για τον κόσμο μας. Ο κυβερνοχώρος δε χωρά μέσα στα σύνορά σας. Να μην πιστεύετε ότι μπορείτε να τον δομήσετε σα να είναι δημόσιο έργο. Δε μπορείτε. Εναπόκειται στη φυσική εξέλιξη και αναπτύσσεται μέσα από τις συλλογικές μας δράσεις.
Δεν πήρατε μέρος στον δικό μας μεγάλο και διαρκώς κλιμακούμενο διάλογο, ούτε δημιουργήσατε τον πνευματικό πλούτο που υπάρχει στις «αγορές» μας. Αγνοείτε την κουλτούρα, τα ήθη ή τους κώδικές μας που ήδη παρέχουν στην κοινωνία μας περισσότερη τάξη από όση ποτέ θα μπορούσαν να επιβάλλουν οι βίαιοι νόμοι σας.
Ισχυρίζεστε ότι υπάρχουν προβλήματα ανάμεσά μας που χρειάζονται την επέμβασή σας, για να λυθούν. Χρησιμοποιείτε αυτό τον ισχυρισμό ως δικαιολογία, ώστε να εισβάλετε στους κόσμους μας. Πολλά από αυτά τα προβλήματα δεν υπάρχουν. Όπου υπάρχουν αληθινές εντάσεις, όπου υπάρχουν προβλήματα, θα τα προσδιορίσουμε και θα τα λύσουμε με τον τρόπο μας. Δημιουργούμε το δικό μας Κοινωνικό Συμβόλαιο. Αυτό το καινούργιο σύστημα διακυβέρνησης θα χτιστεί σύμφωνα με τις συνθήκες του δικού μας κόσμου, όχι του δικού σας. Ο κόσμος είναι διαφορετικός.
Ο κυβερνοχώρος αποτελείται από συμβάσεις, σχέσεις και πνευματική δημιουργία, που σαρώνουν σα κύμα τους ιστούς της επικοινωνίας μας. Ο δικός μας κόσμος είναι ένας κόσμος που βρίσκεται παντού και πουθενά, αλλά πάντως δε βρίσκεται εκεί όπου κατοικούν τα σώματά μας.
Χτίζουμε ένα κόσμο όπου όλοι μπορούν να συμμετέχουν χωρίς προνόμια ή περιορισμούς που να απορρέουν από τη φυλή, την οικονομική ισχύ, στρατιωτική δύναμη ή τόπο γέννησής τους.
Οι νομικές σας έννοιες σχετικές με την ιδιοκτησία, την έκφραση, την ταυτότητα, την κινητικότητα και τον περιβάλλοντα κόσμο δεν έχουν εφαρμογή στο δικό μας κόσμο. Είναι όλες βασισμένες στην ύπαρξη της ύλης και εδώ δεν υπάρχει ύλη.
Οι υπάρξεις μας δεν έχουν φυσική υπόσταση, γι΄ αυτό, αντίθετα με εσάς, δεν μπορούμε να αποκτήσουμε τάξη μέσω της βίας. Πιστεύουμε ότι το σύστημα διακυβέρνησής μας θα προκύψει από την ηθική, την αμοιβαία αλληλοκατανόηση και την επιδίωξη του κοινού καλού. Οι υπάρξεις μας μπορεί να πραγματώνονται ταυτόχρονα σε πολλούς από τους χώρους, στους οποίους ασκείτε δικαιοδοσία. Ο μόνος νόμος που αναγνωρίζουν όλες οι επιμέρους κοινότητές μας είναι ο χρυσός κανόνας. Πιστεύουμε ότι θα μπορέσουμε να συγκεκριμενοποιήσουμε λύσεις στα προβλήματά μας σε αυτή τη βάση. Δεν μπορούμε όμως να δεχτούμε τις λύσεις που προσπαθείτε να μας επιβάλλετε.
Στις ΗΠΑ ψηφίσατε ένα νομοθέτημα, το Νόμο Περί Αναμόρφωσης των Τηλεπικοινωνιών, ο οποίος αντίκειται στο ίδιο το Σύνταγμά μας και προσβάλλει τα όνειρα του Jefferson, του Washington, του Mill, του Madison, του DeToqueville και του Brandeis. Αυτά τα όνειρα πρέπει τώρα να ξαναγεννηθούν ανάμεσά μας.
Είστε φοβισμένοι από τα ίδια σας τα παιδιά, επειδή αυτά είναι ''ιθαγενείς'' σε έναν κόσμο, στον οποίο εσείς θα είστε πάντα ''μετανάστες''.Επειδή τα φοβάστε, εμπιστεύεστε στις κυβερνητικές γραφειοκρατίες τις γονικές υποχρεώσεις, που είστε τόσο δειλοί να αντιμετωπίσετε εσείς οι ίδιοι. Στον κόσμο μας, όλα τα συναισθήματα και οι εκφράσεις της ανθρωπότητας, από τα πιο ποταπά μέχρι τα πιο αγγελικά, είναι μέρη ενός αδιάσπαστου όλου, του παγκοσμίου ηλεκτρονικού διαλόγου. Δε μπορούμε να διαχωρίσουμε τον άνεμο που πνίγει από τον άνεμο που απογειώνει.
Στην Κίνα, τη Γερμανία, τη Γαλλία, τη Ρωσία, τη Σιγκαπούρη, την Ιταλία και τις ΗΠΑ, προσπαθείτε να σταματήσετε τον ιό της ελευθερίας με το να φτιάχνετε αστυνομίες στα σύνορα του κυβερνοχώρου. Αυτές μπορεί να κρατούν μακριά την επιδημία για κάποιο χρόνο αλλά θα αποτύχουν σε ένα κόσμο που σύντομα θα κυριευθεί από τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας.
Οι όλο και πιο απολιθωμένες βιομηχανίες πληροφορικής σας θα προσπαθούν να επιτείνουν την επιβίωσή τους με το να προτείνουν νόμους στις ΗΠΑ και αλλού, με τους οποίους θα ισχυρίζονται ότι έχουν παγκόσμια δικαιώματα ιδιοκτησίας στην ίδια την ανθρώπινη έκφραση. Οι νόμοι αυτοί θα κηρύττουν ότι οι ιδέες δεν είναι τίποτα άλλο από άλλο ένα βιομηχανικό προϊόν, ίδιας φύσης με το ακατέργαστο σίδερο. Στον κόσμο μας, οτιδήποτε παράγει ο ανθρώπινος νους, μπορεί να αναπαραχθεί και να μοιραστεί απεριόριστα και με μηδενικό κόστος. Η παγκόσμια διακίνηση σκέψης δε χρειάζεται πλέον τις βιομηχανίες σας, για να ευδοκιμήσει.
Αυτά τα αυξανόμενα εχθρικά και αποικιοκρατικά μέτρα μας τοποθετούν στην ίδια θέση με παρελθόντες εραστές της ελευθερίας και της αυτονομίας, που έπρεπε να απορρίψουν την κυριαρχία μακρινών, ανίδεων εξουσιών. Οφείλουμε να κάνουμε τους εικονικούς εαυτούς μας να αναπτύξουν ανοσία στον εξουσιασμο σας, ακόμη και αν οι φυσικές μας υπάρξεις συνεχίζουν να υποκύπτουν στο νόμο σας. Θα απλωθούμε σε όλο τον πλανήτη έτσι ώστε κανείς να μην μπορεί να συλλάβει τις σκέψεις μας.
Θα δομήσουμε έναν πολιτισμό του νου στον κυβερνοχώρο. Ας είναι πιο ανθρώπινος και δίκαιος από τον κόσμο που έχουν μέχρι τώρα φτιάξει οι κυβερνήσεις σας.
Νταβός, Ελβετία

Φεβρουάριος 8, 1996